Sådan får du et effektivt lager

Der er sjældent noget værre på et kontor end et lager, der bare ikke fungerer. Det er ikke til at kommet til, og I har ingen mulighed for at organisere jer. Det er en rigtig ærgerlig tendens hos mange virksomheder, at de ikke får udnyttet deres lager optimalt, og det bliver faktisk mere en pestilens end noget godt. 

Hvordan får din virksomhed et effektivt lager? Det er der flere løsninger på, og du kan læse mere om dem her i artiklen. 

Ryd op ofte

Det er ofte på grund af en mangel på oprydning, at lageret er overfyldt og uoverskueligt. Derfor er det vigtigt, at du sætter tid af til at rydde op på lageret, så det kan bruges effektivt. Gør det til en månedlig opgave at kigge lageret igennem for ting, som ikke anvendes længere og derfor bare tager plads på lageret. En god huskeregel er, at hvis det ikke er blevet brugt inden for det seneste år, så får du det formentligt ikke brugt igen. 

Placer tingene strategisk

I et lager kan mange ting godt blive væk og dermed også glemt. Det er rigtig ærgerligt, da det kan være årsagen til, at din virksomhed går ud og genkøber forskellige varer, som I egentligt allerede har på lager. Derfor er det god idé at få et system ude på lageret, hvor du kan placere tingene strategisk. Så ved du og resten af virksomhed præcis, hvor I skal lede på lageret efter bestemte ting. 

Systematik

For at gøre det endnu nemmere at finde rundt på lageret, så er det altid en god idé at investere i hylder, reoler og skabe. Det kan være, at I allerede har disse ting i jeres lager, så er I allerede godt på vej. Her handler det måske mere i højere grad om at få vendt eventuelle dårlige vaner ved ikke at anvende disse i dagligdagens travlhed. Med hylder, reoler og skabe kan du placere de produkter, som i hyppigst bruger tæt på døren, og de andre produkter, som sjældent kommer i brug, men stadig skal være der, kan med fordel blive placeret bagerst. 

Lignende indlæg

  • Sådan skaber du et hyggeligt kontor i København K

    Kontorlivet har enorm stor betydning for os i Danmark, især da vi tilbringer det meste af tiden af dagen på arbejdspladsen. Hverdagen er travl, og især i storbyen er det vigtigt at få en vis grad af hygge og tryghed på kontoret. Vidste du, at god trivsel kan øge medarbejdernes produktivitet og motivation? Så hvis din virksomhed skal flytte kontorlokaler til København K, kan det være en god idé at skabe gode rammer på arbejdspladsen.  I denne artikel kan du få inspiration til, hvordan du kan skabe en kontorplads med en tryg og hyggelig atmosfære. Samtidig kan du også sætte optimale rammer, når du i forvejen gør dig overvejelser om, hvilken kontorype der passer bedst til din virksomhed og dine medarbejdere.  Sæt præg på dine…

  • En guide til indretning af dine butikslokaler

    Dine butikslokaler er der, hvor du møder dine kunder ansigt til ansigt og giver dem en oplevelse af din virksomhed og dit brand. Derfor er indretningen af lokalerne en essentiel del af kundernes oplevelse og kan være afgørende for, om du opnår salg eller ej. I denne guide får du hjælp til at indrette din butik, så den passer perfekt til det udtryk og den oplevelse, du gerne vil skabe for dine kunder. Tænk på din virksomheds brand og image i indretningen Finder du en ledig butik til leje, er det ikke nok bare at få så mange kvadratmeter som muligt til den billigst mulige pris. Det gælder også om at sørge for, at lokalerne kan indrettes på en måde, som passer til det brand…